torsdag 4 september 2014

Konflikt


När vi blev tilltalade ordet konflikt visste jag inte riktigt vad jag skulle skissa/måla. Funderade vidare på i vilket sammanhang konflikt dyker upp i mitt liv, och kom fram till att det oftast är i vardagliga situationer.

Bilden innefattar två kaniner som har hamnat i en konflikt. Den ena kaninen har tagit alla morötter och delar inte alls med sig. Tänkte att liknande bilder skulle man kunna använda när man arbetar med barn för att framhäva olika problem/situationer.

I målningen valde jag mig att använda mig av tusch och akvarell.
Detta var allt för den här gången, tack och hej!

1 kommentar:

  1. Du använder dig av temat konflikt på ett lekfullt vis. Jag vill in i målningen och göra en robin hood, ta från de åpna och ge till de fattiga. keep up the good work!!

    SvaraRadera