måndag 6 oktober 2014

Dags för bildanalys

Hej bildkompisar!
Idag hade vi en liten introduktion/föreläsning om bildanalys. Det är nämligen så att vi kommer att jobba med det mer inriktat under kommande veckor. Tanken med dagen var att vi skulle få en grund inför veckan. Efter dagens föreläsning spanar jag lite extra efter osynliga trianglar. Just nu en mellan datorn, mig och tvn..

Dagen kändes väldigt givande, trotts den korta stunden. Jag ser fram emot vad veckan har mer att erbjuda. Som läxa fick vi att titta efter dessa osynliga trianglar, och även ta med oss veckotidningar till skolan imorgon. Tur att man har en hög liggandes bredvid. Tror vi kan hitta en hel del intressanta bilder i dessa.

En av American Apparels reklambilder som vi fick fundera över idag. Än så länge nöjer jag mig med att konstatera att några osynliga trianglar finns med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar