tisdag 14 oktober 2014

Exploration #1

Veckans uppgift är att göra tre uppdrag ur "How to be an explorer of the world". En får vi lov att välja själva och två blir vi tilldelade av klasskamraterna. Jag börjar med att publicera mitt första uppdrag. Jag valde att göra "Exploration #1.

Exploration #1 går ut på att skriva ner tio saker i rummet som du inte märkt av tidigare.

- Morgonrocken har hamnat på golvet(!!)
- Tanter som pratar på övervåningen
- Bodylotionflaskan står öppen.
- Det luktar parfym i rummet
- Tv:n är helt avstängd
- Datorn surrar
- Nässpray och näsdukar är kvar på nattduksbordet..
- Den tomma pepsimax flaskan har skapat små syrebubblor i sig
- Min egna skugga syns tydligt på väggen
- Mina fötter är kalla.  

Funderar på om jag tolkat uppgiften rätt. Men å andra sidan vill jag tro att det inte finns några rätt eller fel. Känner att uppgiften gjorde mig väldigt medveten om just NU. Intressant de där hur mycket man inte ser eller hör innan man väl känner efter ordentligt. Har gjort tidigare en liknande uppgift på gymnasiet. Den gick ut på att tänka påväg till skolan på allt man ser under vägens gång. Det var intressant när man började kolla vilka man ser i vagnen, hur är växtligheten, vem är det som sitter i bilen som körde förbi osv osv...

1 kommentar:

  1. Intressanta iakttagelser du gjort Hanna. Jag blir sugen på att prova denna exploration jag med! Kanske kan man göra det, det första man gör på morgonen som meditaion:-)

    SvaraRadera