onsdag 22 oktober 2014

"Feminism är inte rätt för oss"


Just nu är Tiffany Lindfors debattartikel en het potatis på sociala medier. Tiffany 18 år menar på att vi istället för feminismen ska ha någonting som kallas för ekvalism. Hon menar att kvinnor sätter sig själva i offerrollen som kallar sig för feminister. Jag blev väldigt nyfiken på hur folk ser på hennes synpunkt. Många ville gärna förklara för henne att feminister är inga offer, utan personer som kämpar för jämställdhet. En kvinnas kommentarerna fastnade jag för extra mycket, och bestämde mig för att göra en serie om detta.

Läs artikeln här: http://nyheter24.se/debatt/780336-tiffany-lindfors-feminism-ar-inte-ratt-for-sverige




1 kommentar:

  1. Tänkvärd serie med ett viktigt budskap. Jag själv funderar mycket på ordet feminism och hur det uppfattas av olika människor. Det hade varit roligt om du följde upp denna serieruta och fortsatte att reflektera över feminism eller andra spännande tankar. Jag gillar även att du gjort bakgrunden simpel det gör att människan kommer fram mer.

    SvaraRadera